dimecres, 20 de març de 2019

"EDUCACCIO": Revista de Política Educativa, nº 2.

Coincidint amb les jornades de l'escola inclusiva, ja tenim el número 2 de la revista "Educacció".

Aquesta vegada, des de la "Secció Sindical de CCOO de 7 i Tria" hi hem col·laborat, mitjançant un article molt interessant escrit pel nostre company Jordi Amate, que porta per títol:
"Història del Lleure Educatiu i Sociocultural de Catalunya".

Si voleu fer-ne una ullada, el link és:

Aquí teniu les primeres línies, per a que aneu fent boca:

1. Inici Tot i que el terme educació no formal és relativament recent, les primeres formes d'aquesta educació apareixen a Europa a finals del segle XIX, lligat al procés d'industrialització i les idees democràtiques. En els seus orígens, l'educació no formal es basava en l'educació d'adults, especialment en l'alfabetització.

L'any 1949, en la primera trobada internacional de la UNESCO, l'alfabetització a través de l'educació no formal apareixia com a una finalitat en sí mateixa. Posteriorment, l'oferta es va anar diversificant, fent-se més habitual l'educació permanent, l'educació transitòria i l'educació complementària.
A grans trets, i des d’un punt de vista generalitzant, l’evolució de l’educació en el Lleure a Catalunya ha estat com segueix:

(ara és quan heu d'anar al link , per a seguir llegint!!).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada