divendres, 19 de juliol de 2013

El voluntariat com a origen de l'Educació en el Lleure a Catalunya.

A grans trets i des d’un punt de vista generalitzant, l’evolució de l’educació en el lleure a Catalunya ha estat com segueix:
-Dècada dels 40: primeres experiències en colònies i campaments.
-Dècada dels 50: el voluntariat va ser el motor que va propulsar i extendre l’educació en el lleure per tot el territori des d’institucions creades pel
voluntariat amb una clara intenció de voler transmetre uns valors molt concrets i determinats
-Dècada dels 60: el voluntariat es va organitzar en federacions i s’estructura,sempre des de l’associacionisme sense afany de lucre, però la intenció de
treballar valors concrets i determinats amb els nens/es i joves es va diluir una mica.
-Dècada dels 70: les institucions (ajuntaments, generalitat, etc.) s’impliquen en l’organització d’activitats d’educació en el lleure i encara es deixen una mica més de banda alguns dels valors que es treballaven per herència del model francés.
-Dècada dels 80: surgeixen les empreses d’educació en el lleure que organitzen i gestionen activitats de lleure educatiu generalistes, moltes d’elles provenen del voluntariat i l’associacionisme.
-Dècada dels 90: les empreses es profesionalitzen, ja no necesariament són associacions convertides en empreses, sinò que es creen directament des d’un punt de vist de negoci empresarial.
-Dècada dels 00: les empreses cada vegada s’especialitzen més i oferèixen activitats molt específiques.

1 comentari:

  1. D’entrada, diverses qüestions:
    -Voluntariat com a origen i com a final?
    -Dècada del 2010-2020: on anirem a parar?
    -Tornarem a la dècada dels 60?

    ResponElimina